Hoe blijft jouw bedrijf zichtbaar in deze Coronacrisis?

Veel ondernemers worden in Coronatijden hard geraakt. Ook nu de 2e golf gearriveerd is moeten veel ondernemers weer diverse aanpassingen doen om te kunnen blijven functioneren. Maar hoe blijf je nou echt zichtbaar voor jouw klanten nu je ze steeds minder fysiek kunt ontmoeten?

Wist je dat je online zichtbaarheid één van de belangrijkste dingen is op dit moment? Heel Nederland (dus ook jouw doelgroep) zit veel online. Aan jou de taak om deze doelgroep te voorzien van de juiste informatie.

In deze periode zijn social media platforms jouw sterkste wapen als ondernemer. Doe er dan ook je voordeel mee en ga er mee aan de slag. Je moet op een bepaalde manier fans/volgers zien te krijgen door online een persoonlijke band met mensen op te bouwen. Dat kan bijvoorbeeld goed op Facebook, Instagram of YouTube. Kies content die gepast is in Coronatijd.

Ga voor jezelf na waar jouw doelgroep het meeste aanwezig is. Doe gericht onderzoek waar je doelgroep zich online bevindt en post dus bewust op de juiste social media kanalen

Profileer je vervolgens zo goed mogelijk op die sociale media. Licht toe welke specifieke problemen je kunt oplossen voor jouw klanten. Onthoud daarbij: als mensen niet weten wie je bent of wat je doet, gaan ze niets bij je kopen. Bouw dus via de door jou gekozen platforms een band op met je doelgroep. En vergeet niet: deze crisis gaat weer een keer voorbij. Maak nu (flink) werk van je online zichtbaarheid om op de radar te blijven bij je doelgroep.

De beste reclame is de reclame die anderen voor jou maken. Zorg dus dat je recensies en aanbevelingen krijgt. Daar is nu tijd voor. Op je Facebookpagina is dat bijvoorbeeld heel eenvoudig. Wist je trouwens dat Facebook recensies ook vindbaar zijn in Google? Tijd om er serieus mee aan de slag te gaan!

Iedereen zit in deze tijden online dus doe er je voordeel mee!!

Reacties zijn gesloten

Navigeer