Positioneren geeft je vleugels!!

Wat is positioneren?

Positioneren is een belangrijk marketingbegrip wat we regelmatig tegen komen. Maar wat is het nou precies? Met positioneren probeer je jouw product een plaats te geven in het hoofd van jouw toekomstige klant. Bij het product moet de klant direct aan jou denken in plaats van de concurrent.
Door goed te positioneren probeer je jouw product een beter imago te geven in het hoofd van jouw klant oftewel wat doet jouw product beter dan die van de concurrent.

Een praktijkvoorbeeld:

Een mooi voorbeeld is Red Bull. Dit merk heeft zich ijzersterk bewezen in zijn positionering. Red Bull heeft het eigenlijk niet over in hoeverre het drankje nou wel of niet lekker is. Nee zij richten zij zich met name over het resultaat van het drankje. Red Bull geeft JOU die boost die je nodig had. Zij doen dit heel bewust, zij beperken zich tot jou. Niet de hele wereld krijgt een boost van dit drankje maar voor jou wereld wordt stukken beter. Red Bull geeft je een boost en zorgt ervoor dat je extreme dingen kunt doen. Deze ervaring en niet het merk is de kracht. Red Bull is tegenwoorden 1 op 1 te herleiden aan extremere sporten en is hierdoor echt een begrip geworden ondanks dat je je in de wereld van energiedrankjes moeilijk kunt onderscheiden.

Gevolgen positioneren?

Door te kiezen voor een goede positionering onderscheidt jouw bedrijf zich van de concurrent. Dat komt omdat een goede positionering de manier is om de meerwaarde van jouw product in beeld te brengen ten opzichte van de concurrent. Red Bull communiceerde een aantal kenmerken waarmee de afnemer zich ging associëren.

En nu?

Het kiezen van een goede positionering is niet gemakkelijk. Vanuit onze ervaring en onze hulpmiddelen kunnen wij uw inzichten bieden. Deze inzichten kunnen u een vliegende start geven want “Positioneren geeft je vleugels”!!

Vragen?
Neem dan contact met ons op via info@businesseffect.nl